BAHAGIAN PENGURUSAN KEWANGAN & GOVERNAN
Seksyen Dasar & Teknologi Maklumat
- Menguruskan kawalan risiko , sistem Pengurusan Kualiti (SPK) dan lain-lain sistem akreditasi berkaitan yang dilaksanakan oleh Universiti.
- Menyelaras penyediaan kertas cadangan kewangan untuk dikemukakan kepada mesyuarat-mesyuarat utama Universiti.
- Mengurus dan memantau prosedur, garis panduan, pekeliling dan peraturan kewangan terkini dan yang berkuatkuasa.
- Menyelia proses auditan selain daripada auditan spesifik kepada bahagian- bahagian tertentu.
- Menyelaras laman web Pejabat Bendahari.
- Mengemaskini sistem saga.
- Urus setia sistem-sistem kewangan Universiti.
Seksyen Pentadbiran
- Menguruskan hal ehwal pentadbiran fakulti.
- Menyediakan dan mengemaskini laporan berkala.
- Menguruskan bengkel/seminar/majlis/program dan seumpamanya anjuranPejabat Bendahari.
- Urusetia mesyuarat-mesyuarat di Pejabat Bendahari.
- Mengemaskini data staf.
- Menguruskan fail staf.
- Mengemaskini kod rujukan fail dan rekod.
- Mengawal selia penggunaan borang-borang Pejabat Bendahari.
- Menguruskan tempahan ruang/bekalan stor/kenderaan/cenderamata/dll.
- Menguruskan aduan Pejabat Bendahari.
- Mengurus tempahan tiket penerbangan.
- Mengurus tempahan makan dan minum.
- Mengurus kewangan, aset dan inventori fakulti.
- Menguruskan Penghantaran Pelaporan JKPU melalui sistem JKPU.
- Mengurus pembangunan dan pengurusan sumber manusia Pejabat Bendahari.
- Mengurus permohonan penggantian/kenaikan pangkat staf kewangan.
- Mengurus penilaian prestasi staf.
- Menguruskan rekod cuti staf.
- Menguruskan sistem e-masa dan menyelia kehadiran bekerja staf.
- Menguruskan GCR staf.
- Menjaga kebajikan dan keselamatan staf.
- Menyelaras struktur dan organisasi fakulti.
- Urusan perekodan dokumen kewangan.
- Menguruskan hal ehwal kewangan Pejabat Bendahari.
- Mengurus belanjawan Pejabat Bendahari.
- Membuat anggaran belanja mengurus Pejabat Bendahari.
- Mengurus tuntutan.
- Mengurus permohonan belian (PB) untuk keperluan Pejabat Bendahari.