BAHAGIAN PENGURUSAN KEWANGAN & GOVERNAN

Seksyen Dasar & Teknologi Maklumat

  • Menguruskan kawalan risiko , sistem Pengurusan Kualiti (SPK) dan lain-lain sistem akreditasi berkaitan yang dilaksanakan oleh Universiti.
  • Menyelaras penyediaan kertas cadangan kewangan untuk dikemukakan kepada mesyuarat-mesyuarat utama Universiti.
  • Mengurus dan memantau prosedur, garis panduan, pekeliling dan peraturan kewangan terkini dan yang berkuatkuasa.
  • Menyelia proses auditan selain daripada auditan spesifik kepada bahagian- bahagian tertentu.
  • Menyelaras laman web Pejabat Bendahari.
  • Mengemaskini sistem saga.
  • Urus setia sistem-sistem kewangan Universiti.

Seksyen Pentadbiran

  • Menguruskan hal ehwal pentadbiran fakulti.
  • Menyediakan dan mengemaskini laporan berkala.
  • Menguruskan bengkel/seminar/majlis/program dan seumpamanya anjuranPejabat Bendahari.
  • Urusetia mesyuarat-mesyuarat di Pejabat Bendahari.
  • Mengemaskini data staf.
  • Menguruskan fail staf.
  • Mengemaskini kod rujukan fail dan rekod.
  • Mengawal selia penggunaan borang-borang Pejabat Bendahari.
  • Menguruskan tempahan ruang/bekalan stor/kenderaan/cenderamata/dll.
  • Menguruskan aduan Pejabat Bendahari.
  • Mengurus tempahan tiket penerbangan.
  • Mengurus tempahan makan dan minum.
  • Mengurus kewangan, aset dan inventori fakulti.
  • Menguruskan Penghantaran Pelaporan JKPU melalui sistem JKPU.
  • Mengurus pembangunan dan pengurusan sumber manusia Pejabat Bendahari.
  • Mengurus permohonan penggantian/kenaikan pangkat staf kewangan.
  • Mengurus penilaian prestasi staf.
  • Menguruskan rekod cuti staf.
  • Menguruskan sistem e-masa dan menyelia kehadiran bekerja staf.
  • Menguruskan GCR staf.
  • Menjaga kebajikan dan keselamatan staf.
  • Menyelaras struktur dan organisasi fakulti.
  • Urusan perekodan dokumen kewangan.
  • Menguruskan hal ehwal kewangan Pejabat Bendahari.
  • Mengurus belanjawan Pejabat Bendahari.
  • Membuat anggaran belanja mengurus Pejabat Bendahari.
  • Mengurus tuntutan.
  • Mengurus permohonan belian (PB) untuk keperluan Pejabat Bendahari.

PrintEmail